Mailinglijst opbouwen? Verhoog je winst met deze 2 business hacks!

Mailinglijst opbouwen? En hoe pak je dat precies aan? Je mailinglijst opbouwen is één van de belangrijkste manieren om meer winst en stabiliteit in je business te creëren. In dit artikel 2 business hacks om je mailinglijst sneller en effectiever te laten groeien!

Hoe maak je een mailinglijst

Een mailinglijst maken doe je in principe met een e-mailmarketing softwarepakket. Zelf gebruik ik hier bijvoorbeeld ActiveCampaign voor. Het voordeel van een dergelijk pakket is dat alles online wordt vastgelegd.

Je kunt een opt-in pagina op je website plaatsen, mensen komen in je softwarepakket terecht en vanuit dit pakket kun je deze mensen mailen. Dat is hoe het in de basis werkt.

In de video deel ik de beste manieren met je voor het opbouwen van je mailinglijst. Vond je dit een leuke video? Abonneer je hier op mijn Youtubekanaal voor nóg meer gratis tips en inspiratie.

.

Je mailinglijst opbouwen via 2 business hacks

Ik ben al jaren bezig met het opbouwen van mijn mailinglijst. Op grond van die ervaringen denk ik dat er 2 belangrijke methoden zijn om je mailinglijst te laten groeien.

Methode 1: Inzetten van SEO

Ik noem dit zelf ook wel het inzetten van ‘’vaste content’’. Dit is over het algemeen een hele waardevolle manier om organisch te groeien. Vooral op de lange termijn kan dit een enorme impact maken.

Voorbeelden van vaste SEO content zijn Google (blogs), Youtube en podcast platformen. Het voordeel van deze content is dat het altijd online blijft staan en gezocht kan worden. Vandaar de benaming ‘’vaste content’’. Dit is anders bij social media waarbij alles snel gaat en ook snel weer verdwijnt.

Ook het combineren van je mailinglijst mét het geven van webinars is een gouden combinatie om meer mensen te bereiken (en eventueel meer producten te verkopen). Via deze link kun je Webinargeek nu voor 14 dagen gratis testen (dit is het softwarepakket dat ik zelf gebruik).

.

Methode 2: Inzetten van advertenties

Advertenties zijn juist ‘’flexibele content’’ en daarmee het tegenovergestelde van methode 1. Op de korte termijn kun je hier veel winst mee behalen, maar je moet er wel continu mee bezig blijven. Het kost op de lange termijn dus meer tijd.

Voorbeelden zijn advertenties voor LinkedIn, Facebook, Instagram, Google Adwords en Youtube. Het voordeel hiervan is dat je veel sneller een groot bereik kunt creëren en dus ook sneller een business kunt bouwen. Dat gaat dan wel weer gepaard met een prijskaartje. Wil jij meer geld verdienen met je mailinglijst? Ontdek deze 3 succesvolle strategieën voor meer winst met je mailinglijst.

De grootste voordelen van je eigen mailinglijst opbouwen

Persoonlijk ben ik een groot voorstander van het opbouwen en maken van je eigen mailinglijst. Het grootste voordeel is dat jij de persoon bent die de contacten heeft. Bovendien bepaal jij wat zij in hun mailbox krijgen.

Social media is ook een goede manier om mensen te bereiken, maar het nadeel is dat je altijd afhankelijk bent van het platform. Wanneer Facebook besluit om iets te veranderen óf failliet gaat, dan raak je ook in één klap al je volgers (en business?) kwijt. Met een eigen mailinglijst heb je dit probleem niet. Ook maakt dit je een stuk onafhankelijker.

Je mailinglijst opbouwen mag dan simpel lijken. Het vergt ook veel tijd, focus en discipline. Wil jij een succesvolle online business starten? Leven van het internet? En meer tijd, geld en vrijheid creëren voor jezelf én anderen?

Krijg hier direct toegang tot de 18 Tips Voor Een Succesvolle Online Business.

.

Boekentips artikel