De #1 Marketingstrategie om meer traffic naar je website te genereren

Meer traffic naar je website genereren is voor elke ondernemer een must. En vaak ook één van de belangrijkste en beste manieren om structureel te blijven groeien. Alleen hoe doe je dat? Hoe krijg je meer traffic naar je website?

Hoe krijg ik meer bezoekers naar mijn website?

Je hebt een geweldig product maar geen websitebezoekers? Dan kun je de boodschap van jouw geweldige product wel vergeten. En dit is precies waarom marketing en specifieker meer traffic genereren heel belangrijk is.

In de video hieronder leg ik uit hoe je meer traffic naar je website genereert met de #1 marketingstrategie. Vond je dit een leuke video? Abonneer op mijn Youtubekanaal voor nóg meer gratis tips.

.

Meer traffic naar je website genereren zorgt ervoor dat meer mensen je kennen. Een deel daarvan zal hun e-mailadres bij je achterlaten en hoe meer e-mailadressen je hebt des te meer je gaat verkopen.

Leuk en aardig allemaal, maar hoe krijg je meer bezoekers naar je website?

De #1 Marketingstrategie

Tegenwoordig kunnen we via elk willekeurig kanaal meer websitebezoekers krijgen. We kunnen Facebook, Instagram, Youtube, LinkedIn, Google en nog veel meer inzetten. Alleen blijft het resultaat op de korte termijn vaak ver achter bij de lange termijn.

De enige manier voor snel meer traffic naar je website genereren kan met advertenties. In het bijzonder met Facebook advertenties. Er zijn nog maar weinig spelers op de markt die Facebook Ads winstgevend inzetten. De mensen die dit doen zijn ook direct de meest succesvolle mensen. Hoe doen zij dit?

Goed om te weten is dat zij advertenties niet één keer inzetten maar dit continu blijven testen. Wat werkt wel en wat werkt niet? Ze geven niet bij de eerste tegenslag op. Gaan juist door waar anderen stoppen. Ik heb er zelf 1,5 jaar over gedaan om te begrijpen wat zij anders doen….

Meer traffic naar je website genereren

Succesvolle mensen maken winst op hun advertenties omdat zij producten via de mail verkopen. Dat ziet er als volgt uit:

  1. Ze adverteren naar een pagina waar ze gratis informatie weggeven en e-mailadressen verzamelen (leads).
  2. Ze helpen de lead met een X aantal mailtjes die waardevolle tips en inspiratie bevatten.
  3. Ze doen een aanbod waar de lead ja of nee op kan zeggen.

Een bepaalt percentage zegt ‘’ja’’ op het aanbod en als dit aanbod groter is dan het geïnvesteerde geld in Facebook Ads wordt er winst gemaakt. Dit bruggetje hebben succesvolle mensen gevonden.

Hoe je het bruggetje vindt voor winstgevende Facebook advertenties

Stel je voor dat jij  1000 euro per maand investeert in Facebook advertenties. Je hebt een CPC (Cost Per Conversion) van 0,50 cent. Dit betekent dat één mailadres je 0,50 cent kost. Over een maand heb je 2000 e-mailadressen verzamelt.

Na die maand kun je bijvoorbeeld een aanbod doen aan die 2000 mensen om deel te nemen aan een online programma van 200 euro. Je hebt nu slechts 5 van de 2000 mensen nodig die ‘’ja’’ zeggen om break-even te draaien. Alles wat er bovenop komt is pure winst.

En nog veel belangrijker: je hebt die 2000 e-mailadressen! Daar kun je later dus nog een keer een aanbod mee doen op een ander product. Een deel daarvan koopt ook weer die producten en ……. Zo kun je continu blijven groeien!

De magie van een break-even funnel

Oké. Nu begrijp ik dat je misschien geen 1000 euro hebt om mee te investeren. En dat wil je in het begin ook niet doen. Eerst moeten we de kennis opbouwen voordat we investeren. Start dus klein. Begin eens met 5 euro per dag.

Wat je ook kunt doen, en wat ik ook doe, is achter de bedanktpagina van je inschrijvingen een aanbod voor één van je programma’s doen. Als bedankje voor hun vertrouwen in jou kun je ze eenmalig een flinke korting geven op één van je producten. Zelf doe ik dit in de vorm van informatieproducten.

.

Stel je voor dat je met 5 euro in totaal 10 mensen op jouw mailinglijst krijgt. Jouw product kost normaal 50 euro maar bied je nu eenmalig aan voor 5 euro. En één op de tien mensen koopt het product. Dan maak je helemaal geen verlies én kun je winst maken met het product dat je aanbiedt via de mail.

De kunst is om deze zogenaamde ‘’break-even funnel’’ te creëren waarbij de kosten van de advertenties zo snel mogelijk gedekt worden. Ook dit kunstje begrijpen de succesvolle mensen. En zo kun je iedere keer meer traffic naar je website genereren.

Start nu het nog kan

Er wordt veel gezegd en geschreven over Facebook advertenties. Toch is er nog maar een kleine groep die structureel adverteert en daarmee grote successen behalen.

Denk dus niet dat iedereen al bezig is met Facebook Ads en dat jij dit niet meer hoeft te doen. Dit is een grote denkfout die ik in het begin ook maakte. Zo deed ik laatst een test waarmee ik deze marketingstrategie toepaste op mijn online business.

Ik verstuurde in één week twee mailtjes over mijn aanbod van 100 euro welke 25 keer werd gekocht. Een directe omzet van 2500 euro zónder te pushen of andere rare dingen te doen. En iedereen kan dit. Vindt een methode om meer traffic naar je website te genereren. Dan komt je al heel ver.

De #1 marketingstrategie voor meer traffic naar je website mag dan simpel lijken. Het vergt ook veel tijd, geduld en discipline om dit op te zetten. Wil jij stap voor stap ontdekken hoe je blijft doorzetten en volhouden op je doelen?

Krijg hier direct toegang tot De Magie van 1 Minuut en ontdek hoe je uitstelgedrag overwint en doelen bereikt in 1 minuut.

.

Boekentips artikel