The Membership Economy boekrecensie – Robbie Baxter

The Membership Economy boekrecensie. Ben jij geïnteresseerd in communities? Of misschien wil jij wel jouw eigen lidmaatschap op de markt brengen? Dan is dit precies het boek dat je zoekt!

Succesfactoren online community

Het boek The Membership Economy is geschreven door Robbie Baxter. In dit boek gaat over de kracht van lidmaatschappen en het bouwen van je eigen online community.

In de video geef ik een Nederlandse boekensamenvatting met mijn 3 grootste inzichten uit het boek The Membership Economy. Vond je dit een leuke video? Abonneer op mijn Youtubekanaal voor meer gratis tips, inzichten en boekenrecensies.

.

Mijn 3 belangrijkste inzichten uit The Membership Economy

Het boek is – op moment van schrijven – nog niet in het Nederlands verkrijgbaar. Gelukkig geldt dat wel voor deze review ;-). In deze Nederlandse boekreview deel ik mijn 3 belangrijkste inzichten met je:

Inzicht 1: De grootste voordelen van een online membership

Hoe zou jij het vinden om een stabieler inkomen uit jouw bedrijf te halen? En wat zou je dit je opleveren? Meer financiële rust? Meer focus? Meer groei?

Een enorm groot voordeel van het bouwen van een online community is dat je stabielere inkomsten hebt. Denk bijvoorbeeld aan het Netflix model. Zij weten aan de hand van het aantal leden hoeveel geld er die maand binnenkomt, en dit zal niet veel verschillen met de jaren daarna.

Het tweede voordeel is dat je een vertrouwensband kunt opbouwen met jouw leden. Zij komen in jouw online ledenomgeving terecht. En daar kun je interactie opbouwen met de mensen.

En het derde en laatste grote voordeel is dat een online membership schaalbaar is. Dit betekent dat je niet meer tijd en uren hoeft te verrichten voor je eerste of honderdste klant. Ze krijgen namelijk allemaal hetzelfde membership tot hun beschikking!

Start jouw online business in 5 stappen

.

Inzicht 2: Verhoog de betrokkenheid van leden

Wanneer jij jouw eerste klanten, fans of leden hebt, wil je deze natuurlijk ook vasthouden. Maar hoe doe je dat? Hoe zorg je ervoor dat zij gebonden blijven aan het membership en dus lid blijven?

Robbie Baxter noemt dit het onboardingsproces. In de eerste dertig dagen wil jij jouw leden zo’n verpletterende indruk geven dat zij lid blijven van de community. Dit is één van de belangrijkste succesfactoren van een online community. Dit proces kan je online business maken of breken.

Inzicht 3: Zie je online  community als een investering

Wat veel mensen niet zien is dat het bouwen van jouw eigen online business, ledenomgeving, membership of community een investering is. Net als bij beleggen of vastgoed investeer je hier in – zoals ik dat noem – virtueel vastgoed.

Bij beleggen ontvang je één keer in de zoveel tijd rendement en dividend. Bij vastgoed is dit rente. En bij een online membership zijn dit jouw leden. Zie je community dus als een lange termijn investering!

Bouw een online passief inkomen op met deze 4 verfrissende verdienmodellen

Samenvatting en boekrecensie The Membership Economy

Dit boek is erg specifiek gericht op memberships en daarom lang niet voor iedereen interessant. Wil jij echter een succesvolle online community starten? Of wil je bijvoorbeeld het succes achter Netflix of Spotify ontdekken? Dan vind je die antwoorden in dit boek.

Zoals je wellicht weet heb ik mijn eigen VIP Membership; genaamd de 1 Minuut Community. Dit boek was dus ook voor mij handig om te kijken wat ik nóg beter kan doen. De belangrijkste inzichten heb ik hierboven al met je gedeeld.

Voor iemand die zich helemaal niet bezig houdt met memberships is dit boek niet interessant. Ben je er wel mee bezig? Dan mag dit boek zeker niet ontbreken!

The Membership Economy toepassen in de praktijk

De strategieën uit het boek The Membership Economy toepassen mag dan simpel lijken. Het vergt ook veel tijd, geduld en discipline om dit op te bouwen. Wil jij stap voor stap ontdekken hoe je blijft doorzetten en volhouden op jouw doelen?

Krijg hier direct toegang tot De Magie van 1 Minuut en ontdek hoe je uitstelgedrag overwint en doelen bereikt in 1 minuut.

.

Boekentips artikel