The Ultimate Sales Letter Boekrecensie – Dan Kennedy

The Ultimate Sales Letter is geschreven door Dan Kennedy. Het is één van de beste en populairste boeken over online marketing en in het bijzonder copywriting. Wil je meer online verkopen draaien via emailmarketing? Dan is dit het boek dat je zoekt!

Een boek over copywriting en emailmarketing

In de video geef ik een Nederlandse boekensamenvatting met mijn 3 grootste inzichten uit het boek The Ultimate Sales Letter. Vond je dit een leuke video? Abonneer op mijn Youtubekanaal voor meer gratis tips, inzichten en boekrecensies.

.

Mijn 3 belangrijkste inzichten uit The Ultimate Sales Letter

Het boek is – op moment van schrijven – helaas nog niet in het Nederlands verkrijgbaar. In deze Nederlandse boekreview deel ik mijn 3 belangrijkste inzichten met je:

Inzicht 1: Simpel meer geld verdienen met copywriting

Dan Kennedy was niet alleen een autoriteit op het gebied van copywriting, hij heeft er zelf ook ontzettend veel geld mee verdiend. In zijn boek schrijft hij dat het nog nooit zo simpel was om geld te verdienen vanachter je laptop.

Volgens hem zijn er twee dingen belangrijk om dit voor elkaar te krijgen. Ten eerste moet je volgers krijgen. Bij voorkeur door een mailinglijst op te bouwen. Daarna kun je copywriting toepassen op deze mailinglijst. Wanneer je dit goed doet, kun je simpel en snel online geld verdienen. En dat met alleen een laptop.

Je eigen online business starten kan al met deze 5 simpele stappen.

Inzicht 2: Verkoop online hoe je offline zou zijn

Marketeers willen vaak volgens bepaal marketing regels werken, maar volgens Kennedy zijn die regels niet altijd handig. Maak het persoonlijker.

Een goede stelregel die Kennedy in zijn boek noemt: verkoop online hoe je offline zou zijn. Met andere woorden: doe je online niet anders voor dan je bent. Toon je passie en enthousiasme. En de verkopen zullen automatisch volgen.

Inzicht 3: Verkoop het resultaat en niet de inhoud

We zijn geneigd om alles te benoemen wat er in een programma zit. Klanten zijn echter niet geïnteresseerd in de inhoud. Wel in de resultaten.

Benoem dus liever de resultaten (door dit programma krijg je meer tijd, geld en vrijheid) dan de inhoud (je krijgt 10 online trainingen over timemanagement). Wat denk jij dat de klant meer aanspreekt?

Samenvatting en boekrecensie The Ultimate Sales Letter

Persoonlijk vind ik dit boek erg sterk omdat het een niche bevat. Het boek gaat echt alleen over copywriting. En de praktische direct toepasbare tips maken het daarom een waardevol boek.

Je kunt veel inspiratie opdoen uit de voorbeelden uit het boek en specifieke headlines, subtitels en verkoopmails overnemen en aanpassen naar jouw business. Het enige wat ik jammer vindt, is dat het boek zich nog richt op de oude generatie.

Zo zijn veel onderdelen uit het boek nog gericht op het schrijven van brieven in plaats van e-mails. Maar omdat de principes bijna 1-op-1 over te nemen zijn voor e-mail is dit minder erg. Je moet het alleen voor jezelf even omzetten in je hoofd!

The Ultimate Sales Letter toepassen in de praktijk

De strategieën uit het boek The Ultimate Sales Letter toepassen mag dan simpel lijken. Het vergt ook veel tijd, geduld en discipline om dit op te bouwen. Wil jij stap voor stap ontdekken hoe je blijft doorzetten en volhouden op jouw doelen?

Krijg hier direct toegang tot De Magie van 1 Minuut en ontdek hoe je uitstelgedrag overwint en doelen bereikt in 1 minuut.

.

Boekentips artikel